پاک کردن لکه از روی لباس

برای پاک کردن لکه ها از روی لباس ، جنس و رنگ پارچه از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر چیزی روی لباس شما ریخته شد، نگذارید لکه کهنه و خشک شود؛ زیرا پاک کردن آن سخت‌تر و گاهی غیر ممکن می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دنیای مد با ما باشید تا با راه حل ما برای رفع بعضی از لکه‌ها آشنا شوید.


لکه آدامس

ابتدا بر روی لکه مقداری یخ بگذارید و یا اینکه پارچه را در آب خیلی سرد خیس کنید. سپس آدامس را با کارد، کمی تراشیده و پارچه را در مواد شوینده خیس کنید و در آخر محل لکه را با آب داغ شستشو دهید.

لکه لوازم آرایشی

لکه را خیس کرده و یک ماده پاک کننده مستقیم روی آن بریزید و سپس پارچه را خوب چنگ زده و با آب داغ بشویید، در نهایت اگر لکه پاک نشده بود بگذارید مایع شوینده کمی بر روی آن بماند تا به تار و پود پارچه نفوذ کند.


لکه آب میوه

ابتدا لکه را با نمک آغشته کنید و سپس با آب گرم بشویید. اگر آب میوه خشک شده بود این کار را با آب جوش انجام دهید.

لکه بستنی و شکلات

استفاده از آب سرد و صابون راحت‌ترین راه حل است. پارچه را در محلول آب گرم و نمک وارد کنید و سپس بشویید. یا با پنبه آغشته به بنزین یا تتراکلراید بر روی لکه بکشید.


لکه رنگ یا لاک

برای پارچه‌های پنبه‌ای و کتان سفید موارد زیر شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند ولی برای پارچه‌های رنگی بهتر است از روش سوم استفاده کنید.

لکه عرق

راحت‌ترین راه شستن با آب سرد و صابون است.
لکه را در محلول آب، نمک و آب لیمو یا (اسید استیک) قرار دهید و سپس آن را با آب و صابون بشویید.

لکه خون

اگر لکه خون تازه بود ابتدا محل را با آب سرد و سپس با محلول رقیق آمونیاک بشویید. اگر لکه‌ی خون خشک شده بود در محلول آب سرد و نمک فرو ببرید.


لکه عطر

لکه را با اتانول (الکل) آغشته کنید و سپس با آب اکسیژنه بشویید که این روش برای انواع پارچه‌ها مناسب است.

نظرات