معرفی لویی ویتان

ویی ویتان یکی از محبوب­ترین و موفق­ ترین برندهای لوکس جهان که در سال ۱۸۵۴ تاسیس شد. این برند در شاخه‌های مختلف از جمله کیف ، کفش ، لباس‌های آماده پوشیدن، عینک و جواهرات فعالیت می‌کند. در این مطلب از مجله دنیای مد نگاهی به تاریخچه برند لویی ویتون می‌اندازیم.



طراح مد و کارآفرین مشهور، لویی ویتان (Louis Vuitton) در ۴ آگوست ۱۸۲۱ در روستای کوچکی در آنچای (Anchay) فرانسه متولد شد. او در سال ۱۸۳۵ در چهارده سالگی برای یافتن کار، راهی پاریس شد.

او در پاریس به شاگردی مغازه ساخت چمدان (به نام موسیو مارشال) پرداخت.

در سال ۱۸۵۴ لویی ویتون اولین کارگاه خود را در پاریس راه اندازی کرد. وی چمدانی از جنس کرباس و چوب طراحی ­کرد که در کنار مقاوم بودن در برابر آب، سبک­تر از چمدان­ های قبل نیز بود و حمل آن را بسیار آسان تر می‌کرد.

در سال ۱۸۸۶ جرج ویتون، پسر لویی، با معرفی قفل­‌های جدید چمدان‌ها تحولی در سفر ایجاد کرد، با این کار امکان سرقت از چمدان ها بسیار پایین آمد و مسافران با خیال آسوده­‌تری به سفر بروند.

لویی ویتان سرانجام در ۲۷ فوریه سال ۱۸۹۲ و در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت. پس از فوتش، پسرش جورج ویتون اداره مغازه را برعهده گرفت. او و گاستون لویی ویتون پس از مرگ پدرشان توانستند برند LV را جهانی کنند.

نظرات