تاریخچه شلوار های جین

شلوار های جین شلوارهایی هستند که از پارچه جین دوخته می‌شوند و به عنوان یک لباس غیررسمی کاربرد زیادی میان خانم‌ها و آقایان دارند.در این مقاله از مجله دنیای مد شرح کوتاهی از تاریخچه شلوار های جین را برای شما بیان کرده‌ایم.

معنای لغوی جین

داستان جین از شهر جنوای ایتالیا آغاز می‌شود، شهری که به خاطر پارچه کتان مخملی راه‌راه معروف بود. بعدها در شهر نیم (Nimes) فرانسه، بافندگان تلاش کردند تا پارچه جین را بازتولید کنند.
واژه جین یا جینز (Jeans) از واژهٔ فرانسوی bleu de Gênes به معنی “آبی از جنوا” آمده‌است.

تاریخچه پیدایش شلوار جین

نخستین سازندگان شلوار جین آبی، دو تاجر به نام‌های جاکوب دیویس (Jacob Davis) و لوی اشتراوس (Levi Strauss) بودند و این محصول در ۲۰ ماه می سال ۱۸۷۳ متولد و به بازار معرفی شد. در اواخر ۱۸۰۰ میلادی بسیاری از کارگران از لباس‌هایی با پارچه جین استفاده می‌کردند.
در دهه ۱۹۵۰، شلوارهای جین که برای کابوی‌ها دوخته شده بودند در بین نوجوانان امریکایی، رایج گشت. از بین برندهای تاریخی و قدیمی شلوارهای جین می‌توان به مارک "لیوایز" (Levi's)، "‌لی" (Lee) و رانگلر (Wrangler) اشاره نمود.

شلوار جین نماد ساختارشکنی

پس از این دیگر شلوار جین از انحصار مردان کارگر خارج شد و جین‌های بچگانه، نوجوانانه، زنانه و ... بر تن همه اقشار مردم دیده می‌شد. ستارگان سینما در فیلم‌ها شلوار جین می‌پوشیدند. به طوری که در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی شلوار جین به نماد شورش جوانان تبدیل شد.

نظرات