استایل بوهو یا بوهمین

استایل بوهمین یا همان بوهو (boho) یک سبک در مد و فشن می‌باشد، که در طول دهه های ١٩٥٠ تا١٩٦٠ میلادی بوسیله مسافران و پناهندگان اروپای مرکزی که به صورت هیپیی و جیپسی (کولی ) بود محبوبیت یافت. در ادامه این مطلب از دنیای مد می‌خواهیم درباره Bohemian استایلی از جنس هنر صحبت کنیم.

تاریخچه استایل بوهمین

استایل بوهمین بعد از انقلاب کبیر فرانسه، با الهام از زندگی کولی ‌های فرانسه که اصالتاً اهل شمال هند بودند، به عنوان استایلی ضد فرهنگ یا مبارز با زندگی صنعتی پدید آمد.
در این استایل، لباس‌‌های سنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند؛ به طور کلی، استایل بوهو اصول مُد پیروی نمی‌کند، ترکیبی از هنر و خلاقیت است.

استایل بوهمین چیست؟

استایل بوهمین تلفیقی از سبکهای کژوال (casual)، هیپی (hippie)، اتنیک (ethnic) و وینتج (vintage) است. این استایل شامل لباسهایی غالباً آزاد در رنگ­‌های زنده الهام گرفته از طبیعت، چاپ‌­های برگرفته از نقوش شرقی با پارچه های لَخت و راحت است.

اصول استایل بوهو

ژاکت‌ها و کت‌های آزاد، سویشرت‌های بلند، دامن و پپراهن‌های نخی بلند و طرح‌دار، کلاه‌های بزرگ و زیبا و … در استایل بوهو کنار هم قرار می‌گیرند. رنگ ‌های سرد و گرم، هر دو برای استایل Bohemian مناسب هستند.

استایل بوهمین برای زنان

بلوزهای گشاد با آستین‌ های گشاد، پیراهن‌های ماکسی بلند و طرح ‌دار، شلوار جین پاچه گشاد، شلوارک جین، شلوارهای مدل هارم (شلوار سندبادی)، یقه هفت و یقه آف شولدر ازمناسب‌ ترین گزینه ‌ها برای استایل بوهو زنانه محسوب می‌شوند.

استایل بوهو برای مردان

پیراهن یا تیشرت مردانه ساده و طرح‌دار با نقش گل و گیاه یا پَر، شلوار جین زاپ دار، رنگ‌ های قهوه‌ ای پُررنگ، خردلی، نارنجی، خرمایی و بلوطی از ملزومات استایل بوهو مردانه به شمار می‌‌رود.

نظرات