بیوگرافی تام فورد

تام فورد (Tom Ford) طراح مد، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده امریکایی است. در ادامه این مطلب از دنیای مد با زندگینامه و برند لوکس و جذاب تام فورد بیشتر آشنا خواهیم شد.

سال‌های اولیه زندگی تام فورد

توماس کارلایل فورد معروف به تام فورد ، طراح مد، فیلم‌نامه نویس، تهیه‌کننده، و کارگردان، در تاریخ ۲۷ اگوست سال ۱۹۶۱ در شهر آستین تگزاس متولد شد. او از کودکی علاقه زیادی به هنر و نقاشی داشت.
در سال ۱۹۷۹، در رشته تاریخ هنر دانشگاه نیویورک ثبت نام کرد. اما یک سال بعد دانشگاه را رها و به لس آنجلس رفت.
او چند سال بعد به نیویورک نقل مکان کرده و در رشته معماری در دانشکده طراحی پارسونز ثبت نام کرد. در سال آخر معماری به طور ناگهانی تصمیم به تغییر رشته خود به رشته مد و فشن گرفت.
در سال ۱۹۸۵ در شرکت کتی هاردویک، طراح لباس ورزشی برجسته، مشغول به کار شد.

شروع فعالیت تام فورد

فورد در سال ۱۹۹۰، به عنوان طراح لباس زنانه برای برند گوچی به میلان نقل مکان کرد. فورد، تصویر گوچی را به طور کامل تغییر داد. او مینیمالیسم موجود در طراحی‌های این شرکت در سال‌های اوایل ۱۹۹۰ را با طرح‌های به روز رترو جایگزین نمود.

تاسیس برند شخصی

پس از آنکه یک شرکت چند ملیتی در فرانسه، کمپانی گوچی را در سال ۲۰۰۴ خریداری نمود، فورد از آن شرکت استعفا داد. او بعد از جدایی از کمپانی گوچی، برند خود را با نام تجاری "تام فورد" در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد.

سبک و استایل تام فورد

تام فورد معتقد است یک طراح باید همیشه به روز باشد و با خلق ایده های نو، معیارهای زیبایی را تغییر دهد. تام فورد بارها در لیست خوش لباس ترین مردان قرار گرفته است. از او با عنوان فشن آیکون و استایل آیکون یاد می کنند.

ورود به صنعت سینما

تام در سال ۲۰۰۹، به صنعت فیلم وارد شده و اولین فیلم خود را با نام “یک مرد تنها” کارگردانی نمود و نامزد جایزه روح مستقل برای بهترین فیلمنامه اول شد.
فورد در سال ۲۰۱۶، یک تریلر روانی با نام “حیوانات شبانه” را کارگردانی کرد. فورد برای این فیلم، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی شد.

جوایز

فورد به عنوان یکی از طراحان برجسته نسل خود، جوایز مد زیادی را برای فعالیت خود با گوچی و با برند تجاری خودش با نام تام فورد دریافت کرده است. او موفق به کسب پنج جایزه شورای طراحان مد آمریکا و چهار جایزه مد ووگ (VH1/Vogue) شده است.

نظرات