معرفی پل پوآرو

 پل پوآر (Paul Poiret) جزو طراحان با سبک پیشرو، جسورانه و هنری بود و ابداعات زیادی به نام او در صنعت پوشاک ثبت شده است. در این مقاله از مجله دنیای مد با پل پوآرو طراح لباس فرانسوی بیشتر آشنا خواهیم شد.


اوایل زندگی پل پوار

پل پوآر (Paul Poiret) در ۲۰ آپریل ۱۸۷۹ در یک محله فقر نشین در پاریس به دنیا آمد. پدر وی یک تاجر لباس بود. خانواده‌اش او را در کودکی برای کارآموزی به یک چترسازی فرستادند و در همین زمان او با جمع کردن اضافات پارچه‌های چتر، برای عروسک‌های خواهرش لباس می‌دوخت.

آغاز کار پل پوآرو

در نوجوانی طراحی‌های خود را به لویی شرو یکی از طراحان لباس مشهور آن دوران نشان داد و توانست تعدادی از آن‌ها را به فروش برساند. تا این که در سن ۱۷ سالگی، سال ۱۸۹۶، در خانه مد ژاک دوسه (Jacques Doucet) استخدام شد. سپس به خانه مد ورث رفت و کار خود را آنجا ادامه داد.

موفقیت پل پوآرو

پل پوآرو در سال ۱۹۰۳ خانه مد خود را راه‌اندازی کرد و او با ایده از افسانه های شرقی، لباس های فاخری پر از زرق و برق را به نمایش گذاشت و با استقبال زیادی مواجه شد.

پایان خانه مد پوآرو

با آغاز جنگ جهانی اول پوارو خانه مد خود را ترک کرد و به ارتش پیوست و در سال ۱۹۱۹ زمانی بازگشت که دچار ورشکستگی و رکود شده بود. طراحان جدید مثل کوکو شانل طرح‌های ساده و متفاوتی را تولید می کردند و جایی برای طرح‌های قدیمی پوآرو نبود. در سال ۱۹۲۹ خانه مد پوآرو تعطیل شد. در سال ۱۹۴۴ پوآرو در فقر درگذشت مجبور شد.

میراث پل پوآرو

علاقه Poiret به لباس های قدیمی و شرقی باعث شد روش‌های سنتی الگوسازی را تا حد زیادی کنار بگذارد و از مولارژ برای ساخت و طراحی لباس استفاده کند.

وی برش‌های مستقیم و خطوط صاف را برای ایجاد ساختاری مستطیلی در لباس هایش انتخاب نمود، سادگی لباس هایش نقطه اوج مدرنیسم در صنعت مد و فشن را شکل داد که تغییری اساسی در مسیر تاریخی فشن ایجاد کرد.

نظرات