راه های طبیعی برای رهایی از کک و مک صورت

برای شما دوستان عزیز راهکارهایی طبیعی برای حفظ و نگهداری پوست خود را نوشته ایم. در این مقاله از مجله دنیای مد چند راه خانگی ساده اما موثر را برای رهایی از کک و مک را برای شما خواهیم گفت.


کک و مک ها رنگدانه هایی به رنگ قهوه ای کمرنگ هستند که معمولاً در اثر تابش نور آفتاب روی پوست افراد پدیدار میشوند. کک و مکها مثل آکنه، جوش و پوست غیر همسطح هستند که بسیار مقاوم و لجوج بوده و به راحتی از بین نمی روند. کک و مک از تعداد زیادی از سلول های پوستی تشکیل شده اند که رنگدانه ملانین را در خود نگه داشته اند. کک و مک مضر نیست اما بعضی از افراد از این رنگدانه ها بیزارند.

۱ – آبلیمو: آبلیمو همیشه به عنوان راه حلی موثر و طبیعی به شمار می آید که در روشن کردن رنگ رنگدانه های پوستی و کک و مک ها موثر می باشد.

۲ – آلوئه ورا: آلوئه ورا حاوی یک ماده مهم به نام آلوئسین می باشد که این ماده برای کم کردن کک و مک های صورت بسیار موثر است.

۳ – دوغ به جا مانده از شیر کره گرفته شده: این محلول نیز یکی دیگر از راهکارهای خانگی به شمار می آید که به کاهش میزان کک و مک کمک می کند.

۴ – روغن بادام: روغن بادام حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ و ای است که به تغذیه مناسب پوست و کاهش رنگدانه های موجود کمک شایانی می کند.

۵ – موز و نعنا: نعنا یکی ازغنی ترین منابع آنتی اکسیدان بوده که کمک موثری به کاهش کک و مک ها دارد. به علاوه مواد مغذی در موز می تواند آبرسانی خوبی به پوست داشته باشد.

نظرات