تاثیر سبک پاپ آرت بر دنیای مد

 پاپ آرت جنبشی هنری بود که در سال های دهه ۶۰ در انگلستان و آمریکا به وجود آمد. این هنر جالب و فانتزی کم کم مور توجه طراحان لباس قرار گرفت و از آن در طراحی لباس ها ایده گرفتند. در این مطلب از مجله دنیای مد قصد داریم به بررسی تاثیر هنر پاپ آرت بر دنیای مد خواهیم پرداخت.


تاریخچه سبک پاپ آرت

واژه "پاپ آرت" (popular art) یعنی هنر مردمی یا هنر عامه است. این اصطلاح را جان مک هیل در سال ۱۹۵۴ به وجود آورد. این جنبش هنری در واقع یک هنر پست مدرن است که در اواخر دهه ۱۹۵۰ در انگلستان متولد و در امریکا به کمال رسید و تا اوایل دهه ۱۹۷۰ ادامه داشت و نگاهی انتقادی به مصرف گرایی و فرهنگ عامه دارد.

در هنر پاپ از تصاویر کتاب های مصور (کمیک)، آگهی های تبلیغاتی، بسته بندی و تصاویر تلویزیون و سینمایی استفاده می شود.

سبک پاپ آرت
سبک پاپ آرت

سبک پاپ آرت در دنیای مد

هنر پاپ آرت به سرعت وارد دنیای مد و فشن شد. ارتباط نزدیک طراحان مد با اندی وارهول، از هنرمندان این سبک، سبب شد تا طراحان از تصویر سازی های او الهام بگیرند. طراحانی مانند ورساچه، دیور و ایو سن لوران در برخی از کالکشن های خود متاثر از این سبک بودند.

سبک پاپ آرت در دنیای مد
سبک پاپ آرت در دنیای مد

ویژگی های سبک پاپ آرت

هنر پاپ آرت ویژگی‌های کلی و جذابی دارد که باعث متفاوت و خاص بودن آن می‌شود. در این هنر از رنگ‌ها کاملا گرافیکی، شاد و تند استفاده می‌شود، پالت رنگی در Pop Art فراوان است و شامل: زرد، سبز، آبی، قرمز، صورتی می‌باشد.

نظرات