مزایای تای چی

 تای چی یکی از تمرینات سنتی چینی است که در سرتاسر دنیا گسترش یافته است. این ورزش یکی از شیوه‌های هنرهای رزمی بوده که شامل حرکات کند و تنفس های عمیق می باشد و مزایای زیادی برای جسم و روح افراد دارد. در این مطلب از مجله دنیای مد قصد داریم در مورد مزایای تای چی صحبت کنیم.


تای چی چیست؟

تای چی یک سنت چینی باستانی است و نوعی ورزش لطیف جسمی که شامل کشش ها و حرکات به روشی آرام، کنترل شده همره با تکنیک های تنفسی می باشد. گونه های بسیار متفاوتی در ورزش تای چی وجود دارند، برخی تنها بر سلامت تمرکز می کنند، انواع دیگر جنبه های ورزش‌های رزمی را بررسی می کنند، البته که کاربرد اصلی از این ورزش بود.

مزایای تای چی

تای چی انتخاب مناسبی برای تناسب اندام در میان گروه‌های سنی بالا می باشد، چون فشار حرکات ورزشی کم است و تنش کمتری را روی عضلات و مفاصل تحمیل می کند. بنابراین تای چی را نوعی بی خطر از حفظ تناسب اندام برای کسانی که نگران سلامت شان هستند قرار داده اند، در حالی که همچنان جزو رشته های ورزشی طبقه بندی می شود.

گرچه تای چی با حرکات آرام انجام می شود، اما اغلب شرکت کنندگان، افزایش انرژی و استقامت و بهبودی در مقاومت و تعادلشان را بیان می کنند. نه تنها تای چی برای سلامت جسمی افراد، بلکه برای سلامتی احساساتی‌شان نیز مفید است. ثابت شده تای چی استرس، نگرانی و افسردگی را کاهش داده و همینطور باعث بهبود روحیه افراد می شود.

نظرات