با پودر مروارید بدرخشید

 پودر مروارید یکی از مواد محبوب در محصولات مراقبت از پوست است. این ماده از هزاران سال پیش در طب چینی و آیورودا استفاده می شده، و معمولا برای زیبایی پوست به کار می رفته است. برای یادگیری چگونگی ساخت و کاربرد آن، مزایا و عوارض جانبی احتمالی آن، به خواندن این مطلب از مجله دنیای مد ادامه دهید.


وو زتیان (Wu zetian)، یک ملکه چینی ظاهرا از این پودر برای زیبایی پوستش این پودر را استفاده می کرد. در طب چینی، گفته می شود که این پودر خاصیت سم زدایی دارد و به عنوان ضد التهاب و آرامبخش به کار می رود. پودر پیرل حاوی آمینو اسیدها، کلسیم، و مواد معدنی کمیاب است و مزایای بسیاری برای پوست و سلامتی دارد.

پودر مروارید
پودر مروارید

پودر مروارید چیست؟

پودر مروارید از جوشاندن مرواریدهای تازه یا آب شیرین (برای عقیم سازی آنها) ساخته می شوند، سپس مرواریدها را آسیاب نموده تا به صورت پودر نرم که از نظر بافت شبیه آرد یا نشاسته ذرت است در آید.

مزایا پودر مروارید برای پوست و سلامتی

پودر مروارید هم مزایای داخلی و هم مزایای خارجی برای پوست و بدن دارد. گفته می شود فعالیت تیروزیناز کاهش می یابد، آنزیمی که باعث تولید ملانین است. بدون این آنزیم، پوست درخشان تر به نظر می رسد - بسیار شبیه به درخشندگی مروارید.

صدف مروارید، یک ماده در ایجاد پودر مروارید است، همچنین این منبع می تواند فیبروپلاست ها را در بدن تحریک کند، که درمان زخم را تسریع می کند. این ماده می تواند به بازسازی کلاژن کمک کند، که باعث کاهش چین و چروک ها می شود.

مزایای پودر مروارید
مزایای پودر مروارید

از پودر پیرل به عنوان یک ماده ضد التهاب، سم زدایی و آرامش بخش در طب چینی استفاده می شد. این موضوع می تواند تا حدی به دلیل منیزیم موجود در آن باشد. منیزیم توانایی بالا بردن سطوح گاما آمینو بوتیریک اسید(GABA) را دارد، که می تواند به کاهش افسردگی، اضطراب و برخی از اختلالات خواب کمک کند.

نظرات