اسلو فشن چیست؟

 اسلو فشن Slow Fashion جریانی است که در مقابل جریان فست فشن شکل گرفته است. جریان اسلو فشن اصول و قواعد خاص خود را دارد. در این مقاله از مجله دنیای مد به بررسی اسلو فشن و حرکت آن در مقابل فست فشن خواهیم پرداخت.


اسلو فشن یا مد آهسته چیست؟

اسلو فشن در نظر بعضی از افراد “جنبش مد آهسته”، و برخی دیگر آن را “انقلاب مد” نامگذاری شده است. به طور کلی اسلو فشن یک ایدئولوژی است جهت تبلیغ یک مجموعه اصول. هدف این مجموعه، بهبود نحوه استفاده از مد توسط مصرف کنندگان در سطوح مختلف می باشد.

مد آهسته چیست؟
مد آهسته چیست؟


تفاوت اسلوفشن و فست فشن

اسلو فشن در تلاش است تا مردم را از مصرف گرایی بیش از حد دور کند. و صنعت مد نیز از این تغییر رفتار مصرف کنندگان، به پذیرش پایداری و تولید مد با کیفیت ترغیب کند. بر خلاف فست فشن، تمرکز اصلی اسلو فشن بر کاهش تولیدات سالانه و ترغیب به استفاده از مواد باکیفیت و افزایش عمر پوشاک است. تولیدات در اسلوفشن کیفیت و دوام بالای را تضمین می کنند. مشتریان اسلوفشن می توانند لباس های خود را بیش از یک فصل استفاده کنند.

اسلو فشن
اسلو فشن

دلیل اهمیت اسلو فشن و توقف فست فشن؟

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که فجایع زیست محیطی زیادی بروز کرده است. و راه مقابله با آن کاهش مصرف بیش از حد و کمک به حفظ اکوسیستم ها می باشد. مد یکی از بزرگترین صنایع در جهان و نیز یکی از عظیم ترین آلاینده های کره زمین است. فست فشن با تمرکز بر تحویل کالا در زمان و قیمت کم، کیفیت را به دست فراموشی می سپارد.

از مزایای مد پایدار، حتی با نادیده گرفتن منافع زیست محیطی، مقاومت در برابر وسوسه خرید می باشد. که باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی می شود و لوازم اضافی از خانه حذف می شود.

نظرات