فایده باور نکردنی قهوه در زیبایی

 آیا می دانستید قهوه برای زیبایی پوست نیز تاثیر دارند. قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی ها است که فوایدی باور نکردنی بر سلامت بدن، مو و عطر فوق العاده ای دارد. در ادامه این مطلب از دنیای مد درباره فایده قهوه برای زیبایی صحبت خواهیم کرد.


کافئین از اصلی ترین مواد موجود در قهوه است که از پیری و چین و چروک جلوگیری می کند. این ماده به مقدار زیادی در عصاره قهوه موجود است. امروزه استفاده از قهوه به عنوان یک ماده طبیعی، در ماسک‌ها طییعی و خانگی مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه طرز تهیه چند ماسک و لایه بردار، پوست و مو را برای شما آموزش می دهیم.

فواید قهوه در زیبایی
فواید قهوه در زیبایی

فایده قهوه در صورت

به دلیل وجود آنتی اکسیدان بالایی که در قهوه وجود دارد، این ماده با پیری پوست مبارزه می کند. کافئین با حذف توکسین ها و از پوست صورت در برابر رادیکال های آزاد از آلودگی ها محافظت می کند.

ماسک صورت با قهوه

۲ قاشق قهوه تازه آسیاب شده یا لرد قهوه (تفاله قهوه) را با ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۳ قاشق غذاخوری شیر کامل و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. یک لایه سبک از این مخلوط را به طور کامل به روی صورت خود بمالید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس با یک پارچه و آب ولرم صورت را پاک کنید.

ماسک قهوه
ماسک قهوه

فایده های قهوه برای مو

کافئین از مهمترین مواد برای جلوگیری از ریزش مو است. وجود کافئین طبیعی بر سلامت و زیبایی موی سر تاثیر زیادی دارد. قهوه نه تنها موهای شما را ابریشمی می‌کند. بلکه وقتی مستقیماً آن را روی سرتان ماساژ می دهید، کافئین در قهوه، فولیکول های مو را برای رشد سریع تحریک می کند.

ماسک مو با قهوه

۱ قوری قهوه غلیظ دم کنید، سپس نصف فنجان آب اضافه کنید. بگذارید سرد شود، حالا با قهوه ولرم موهای خود را خیس کنید. سپس موها را با کلاه پلاستیکی بپیچید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

نظرات