آیا روغن درخت چای برای پوست مفید است؟

 روغن درخت چای نوعی روغن معطر است که کاربردهای زیادی دارد. یکی از آن کمک به سلامتی پوست می باشد. در این مطلب از مجله مد قصد داریم تا شما را با چند کاربرد از روغن درخت چاي آشنا کنیم.


مزایای روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای نوعی روغن معطر است که کاربردهای زیادی دارد. یکی از آن کمک به سلامتی پوست می باشد. در این مطلب از مجله دنیای مد قصد داریم تا شما را با چند کاربرد از روغن درخت چاي آشنا کنیم.

Post image


مزایای روغن درخت چای برای پوست
روغن درخت چای یک روغن مفید است که مزایای بسیاری برای پوست دارد. و جایگزین طبیعی برای درمان مشکلات پوست، ناخن و مو می باشد.

درمان پوست خشک و اگزما

روغن درخت چای به نرم کردن پوست و کاهش خارش و حساسیت کمک کند. همچنین، تاثیرات آن در کرم های اکسید روی و بوتیرات کلو بتازون جهت درمان اگزما دیده شده است.

ماسک درمان خشکی و اگزما پوست

چند قطره از روغن درخت چای را با مقدار کمی مرطوب کننده یا روغن حامل مخلوط کنید. این ترکیب را برای نواحی آسیب دیده بگذارید و بعد چند دقیقه محل را خوب بشویید. از این ماسک می توانید تا رفع التهاب به صورت روزانه استفاده کنید.

بهبود پوست چرب

خواص ضد عفونی کننده روغن درخت چای برای مبارزه با پوست چرب کمک می کند. طی بررسی های انجام شده، دریافتند که افرادی که از کرم ضد آفتاب دارای روغن درخت چای به مدت ۳۰ روز استفاده کرده اند بهبودهای زیادی در چربی پوست خود داشته اند.

ماسک بهبود چربی پوست

چند قطره از روغن درخت چای را درون تونر، مرطوب کننده، یا ضد آفتاب خود بریزید.

درمان خارش پوست

یکی دیگر از خواص روغن درخت چای، ضد التهابی بودن آن و رفع بیماری خارش پوست می باشد. این روغن پوست را آرام می کند و همچنین می تواند عفونت هایی که باعث خارش پوست می شوند را نیز تسکین دهد. این روغن برای کاهش خارش پلک چشم ها نیز موثر است.

خاصیت ضد التهاب

اثر ضد التهابی روغن درخت چای به نرم کنندگی و آرام کردن پوست آسیب دیده و حساس کمک می کند. تحقیقات اثبات کرده که روغن درخت چای پوست ملتهب، بر اثر حساسیت پوست به فلز نیکل، را کاهش می دهد.

Post image


مضرات روغن درخت چای

روغن درخت چای در کنار فواید زیادی که دارد، مضراتی نیز دارد. که در ادامه مواردی را ذکر خواهیم کرد:

  • . روغن درخت چای را مستقیما بر روی پوست استفاده نکنید. آن را با یک روغن حامل، مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، یا روغن بادام رقیق کنید.
  • . برای هر ۱ تا ۲ قطره از روغن درخت چای، ۱۲ قطره از روغن درخت چای را با آن ترکیب کنید.
  • . این روغن را اطراف چشم استفاده نکنید. چون می تواند باعث قرمزی و حساسیت شود.
  • . قبل از استفاده از روغن درخت چای، آن را تست کنید. تا از عدم واکنش پوست به آن مطمئن شوید.
  • . اگر مشکلات رفع نمی شود و بدتر می شود. حتما باید یک دکتر مشورت کنید.

نظرات