استایل مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 

استایل مینیمال سبکی از لباس پوشیدن ساده و راحت است. که این سادگی در کنار تناسب و همرنگی استایل شیک و خاص را ایجاد می‌کند. در این استایل بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود. در این مطلب از مجله مد به معرفی سبک مینیمال و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.


تاریخچه مینیمالیسم و استایل مینیمال

مینیمالیسم (Minimalism) یا ساده‌گرایی یک مفهوم کاملا قدیمی بوده و از فرهنگ ژاپن شروع شده است. ریشه‌های آن دارای ارتباط عمیقی با بودیسم و ذن می باشد. آیین بودا، کنترل محیط پیرامون، اعمال و افکار را به افراد آموزش می دهد. و سبک مینیمالیسم نیز مشابهاتی با آن دارد.

در دهه ۹۰ میلادی، مفاهیم جدیدی از زیبایی شناسی در صنعت مد وارد شد. مفاهیمی که بر خطوط و برش های ساده و متناسب و طرح های متوازن متمرکز شده بودند.

البته در برخی موارد به نظر می‌رسد مینیمالیسم واکنشی به مصرف‌گرایی مدرن است. هنرمندان مینیمالیست در تلاش برای انجام کارها به صورت ساده سازی بودند. و سرانجام این ایده طراحی مینیمال به مد هم وارد شد و استایل مینیمال روز به روز محبوب‌تر شد.

Post image
 
استایل مینیمال

در مد مینیمالیستی یک اصل اولیه وجود دارد: «همه چیز را ساده نگه دارید!» شکل ها ساده، انتخاب رنگ محدود و حتی تعداد کمی لباس؛ سادگی کلید اصلی این سبک است.

استایل مینیمال درواقع یک سبک کلاسیک جهانی و جذاب بدون وجود هر گونه زرق و ‌برق است. زمانی که به سبک مینیمال لباس می‌پوشید، انتخاب هایتان فاقد محدودیت زمانی است و آیتم ها ساده هستند.

المان های مهم استایل مینیمال

اگر می‌خواهید به سبک مینیمال لباس بپوشید، جزئیات در استایل شما اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. کیفیت پارچه و دوخت، ثبات، کیفیت و نوع رنگ‌ها، تناسب و کیفیت طرح روی لباس‌ها از موارد مهم هستند. توجه به این مسائل در انتخاب آیتم‌های استایل مینیمال به شما کمک خواهد کرد تا آیتم‌ها را به خوبی انتخاب و در هم ترکیب کنید.


Post image
 
آیتم های اساسی در استایل مینیمال

آیتم هایی چون تی‌شرت سفید، شلوار جین تیره، دامن طوسی و مدادی، بلوز دکمه‌ای، بلیزر، ژاکت جین، کت مشکی، کیف مشکی و... در استایل مینیمال اهمیت خاصی دارند.


Post image
 
اکسسوری ها در استایل مینیمال

اکسسوری‌های ساده بهترین انتخاب در استایل مینیمال می باشند. گوشواره های میخی و گردنبندهای زنجیره‌ای ظریف توصیه می‌شود. بهتر است دستبند‌ ها دور مچ محکم بسته نشود و یا از ساعت فلزی براق استفاده کنید.

کفش های تخت ساده، صندل‌های بندی تخت، کفش‌های پاشنه‌دار ساده، کفش‌های کالج و... از بهترین آیتم‌های انتخابی در استایل مینیمال هستند.

نظرات