مزایای شکلات تلخ چیست؟

شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی، مانند آهن، منیزیم و روی است. کاکائو موجود در شکلات تلخ نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها است که برای سلامتی مفید هستند. در این مقاله از مجله دنیای مد به بررسی برخی از فواید شکلات تلخ برای سلامتی می پردازیم. همچنین اطلاعات تغذیه‌ای، مضرات، فواید و میزان مصرف را نیز ذکر خواهیم نمود.

آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی ترکیبات متعددی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، مانند فلاوانول ها و پلی فنول ها. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از بافت و سلول های بدن محافظت می کنند. این کار سبب کنترل روند طبیعی پیری می شود.

خوردن منظم شکلات تلخ می تواند به کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی در افراد کمک کند. برخی از ترکیبات موجود در شکلات تلخ، به ویژه فلاوانول‌ها، بر خطر فشار خون بالا و کلسترول بالا و ابتدا به بیماری قلبی تأثیر می‌گذارند.

چقدر شکلات تلخ بخوریم؟
چقدر شکلات تلخ بخوریم؟

مضرات شکلات تلخ

فواید شکلات تلخ در درجه اول از فلاوانول های موجود در مواد جامد کاکائو ناشی می شود.

  • • با این حال، محتوای فلاوانول در بین محصولات شکلات تلخ متفاوت است. روش‌های پردازش نیز بین تولیدکنندگان متفاوت است و این می‌تواند بر محتوای فلاوانول شکلات تأثیر بگذارد.
  • • اگرچه شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مفیدی است، اما معمولاً قند و چربی بالایی نیز دارد. که آن را به یک غذای بسیار پر کالری تبدیل می کند.
  • • شکلات تلخ حاوی چربی به شکل کره کاکائو است. که عمدتاً از چربی های اشباع شده ناسالم تشکیل شده است.

بنابراین افراد باید سعی کنند مصرف شکلات تلخ خود را محدود کنند تا از مصرف بیش از حد کالری، چربی و قند اجتناب کنند. به طور کلی، شکلات تلخ حاوی قند کمتری نسبت به شکلات شیری و شکلات سفید است. شکلات تلخ با درصد بیشتری از مواد جامد کاکائو معمولاً حاوی قند کمتری است. میزان قند در بین تولید کنندگان شکلات متفاوت است، بنابراین توصیه می شود برچسب تغذیه را بررسی کنید.

چقدر شکلات تلخ بخوریم؟

مطالعات این مقاله به طور کلی از 20 تا 30 گرم شکلات تلخ در روز استفاده کردند. شکلات تلخ با درصد بیشتری از مواد جامد کاکائو معمولا حاوی قند کمتر اما چربی بیشتری است. کاکائو بیشتر، به معنای فلاونول های بیشتر است. بنابراین بهتر است شکلات تلخی را انتخاب کنید که حداقل 70 درصد مواد جامد کاکائو را شامل می شود.

🔴 متن کامل در مجله اینترنتی دنیای مد

نظرات