آشنایی با انواع مدل کلاه زنانه و مردانه

با محبوبیت دوباره کلاه در دنیای مد، اکنون کلماتی چون فدورا، بولر، گمبلر و سافاری را زیاد می‌شنویم. شاید بیشتر مردم در بیشتر مواقع ندانند که چه سبک کلاهی مناسب آنان است و زمانی که در مورد سبک خاصی از کلاه صحبت می‌شود، مدل کلاه دقیقا به ذهن‌شان نرسد. ما در این مطلب از دنیای مد راهنمایی برای شناخت انواع سبک کلاه زنانه و مردانه برای شما گردآوری نموده‌ایم.


تاریخچه کلاه

اگرچه تاریخچه دقیق کلاه کاملا مشخص نیست، اما آثار باستانی نشان می‌دهد که در حدود ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از کلاه استفاده می شد. مصریان باستان نیز برای جلوگیری از سرما و آفتاب‌، سرهای تراشیده خود را با کلاه می‌پوشاندند.

با این حال، پوشیدن انواع کلاه در اواخر قرن ۱۹ تا دهه ۱۹۲۰ بسیار رایج بود. کوکو شنل، استفاده از کلاه را به بهترین شکل به نمایش درآورد. توجه طراحان مد و لباس به کلاه‌ برای افزایش جذابیت و وقار بود.

علاوه بر کاربرد کلاه‌ها، یک کلاه شیک در بیشتر مواقع، نشان دهنده‌ وقار و عزت نفس فرد می‌باشد. البته پوشیدن انواع کلاه تغییرات زیادی داشته، اما همچنین نشان دهنده مد روز بودن فرد است. با این توضیحات به سراغ معرفی انواع کلاه در دنیای مد می‌رویم.

انواع کلاه ها در دنیای مد

انواع کلاه در دنیای مد
انواع کلاه در دنیای مد

کلاه اپل (Apple)

کلاه اپل کمی بزرگتر از کلاه نیوزبوی است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. این کلاه متشکل است از ۸ بخش مختلف که با یک دکمه در قسمت انتهایی بالای کلاه به هم وصل می‌شوند.

کلاه اسکوت (Ascot)

کلاه اسکوت نوعی کلاه آیوی و تخت است و مشخصه آن نیمرخ عرضی نوک آن و گردتر بودن در قیاس با دیگر کلاه‌ها می باشد و اغلب از پشم و نمد ساخته شده و سفت و سخت است.

کلاه هنرمندی (Beret) | کلاه برِی

کلاه هنرمندی مسطح، نرم و دایره‌ای است و تا حدی از کناره‌های سر بیرون می‌زنند و ظاهر خاصی دارد. این کلاه از الیاف پنبه، پشم و اکریلیک و در اروپا به عنوان کلاه کشاورزان تولید می‌شد. اما امروزه یک اکسسوری بوهمی شیک است و ارتباطی کلیشه‌ای با نقاشان و هنرمندان دارد. این کلاه را می‌توان به صورت‌های مختلف، صاف یا کج، بر سر گذاشت. این کلاه ریشه‌ای نظامی دارد.


کلاه فلاپی (Floppy)

کلاه فلاپی دارای لبه بزرگ و پهن و اخیراً بسیار محبوب شده است. این مدل کلاه جزو انواع کلاه‌های استخری و تابستانی برای خانم‌هاست، چون از آن‌ها در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. لبه این کلاه در برخی مواقع تا ۱۰ اینچ پهنا دارد؛ اما به طور معمول پهنای لبه آن بین ۴ تا ۶ اینچ می باشد. این کلاه از رشته‌های به هم تنیده کاغذ یا توئید ساخته می شود، چون این رشته ها استحکام بیشتری دارند و بهتر می‌توانند وزن لبه این کلاه را تحمل کنند. در بیشتر مواقع تاج این کلاه نیز، ساده، بدون فرم و مدور است.

🔴 متن کامل در مجله مد

نظرات