فشن بلاگر کیست و چکار می کند؟

 

فشن بلاگر یا وبلاگ نویس مد کیست و چه کاری انجام می دهد؟ تا چند وقت پیش، فشن بلاگری مانند یک تخصص به نظر می‌آمد، اما امروزه وبلاگ نویس های مد، کارهای زیادی انجام می دهند. از جمله راه اندازی سایت شخصی، بررسی کمپین های مد، تبلیغات و حتی پوسترهای مجلات قابل اشاره است. در این مطلب از مجله مد به معرفی فشن بلاگر و مهارت‌ های لازم در این حرفه خواهیم پرداخت.

فشن بلگر کیست
فشن بلگر کیست

فشن بلاگر کیست؟

امروز صنعت مد تنها در مجلات و روزنامه‌ ها نیست، بلکه فشن بلاگرها هم نقش بسیار مهمی در این زمینه پیدا کرده ‌اند. به زبان ساده، فشن بلاگر کسی است که به دلیل وب سایتش در زمینه مد، شناخته شده باشد. فشن بلاگرها دیدگاه و سلیقه خاص خود را دارند؛ در نتیجه هر یک با روش خود به بیان دیدگاهش می پردازد.

فشن بلاگرها افرادی هستند که به دنیای مد، مدلینگ و فشن علاقمند و در این زمینه فعالیت دارند. این افراد دارای توانمندی هایی هستند که با کمک رسانه های دیجیتال مانند وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی؛ اطلاعاتی چون طرح ها و برندهای جدید و استایل های متفاوت را به صورت عکس، فیلم یا متن با دیگران به اشتراک می گذارند. این فشن بلاگرها با توجه به شهرت و محبوبیت شان در بین مخاطبان، جزو تاثیرگذاران (Fashion Influencers) در بین مردم می باشند. به همین علت طراحان مد و لباس برای تبلیغ محصولات خود از آنها استفاده می کنند. تا یک محصول یا استایل خاص را به مردم نمایش و آن ها را تشویق به خرید از این مد نمایند.

وظایف لازم برای فشن بلاگر شدن

  • داشتن وبسایت یا وبلاگ
  • معرفی سلیقه شخصی به صورت تصویری و نوشتاری
  • ایجاد ارتباط بین همکاران و برند‌های لباس برای تبلیغات

بلاگر و اینفلوئنسر مد چه تفاوتی با هم دارند؟

حتما کلماتی چون بلاگر و اینفلوئنسر را شنیدید. صنعت مد تنها توسط سردبیر مجلات اداره نمی شود، بلکه امروزه این صنعت با ترکیبی از روزنامه نگاران، متخصصین مد، افراد مشهور و... آماده می گردد.

به دلیل گستردگی فضای اینترنت، در مورد تمایز بین هر نقش توضیح زیادی‏ وجود ندارد. اما در مجموع فشن بلاگر و اینفلوئنسر با هم فرق دارد. اینفلوئنسر ها تنها در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند. اما بلاگرها، به جز سوشال مدیاها در جاهای دیگر مانند وبلاگ و… نیز حضوری پررنگ دارند.

متن کامل مطلب را در مجله مد مطالعه کنید

نظرات